Önkéntes munkával kapcsolatos vitaindító

Tisztelt Vitorlás Barátaink!
Az alábbiakban olvashatjátok az önkéntes munkával kapcsolatos VSC-VISE vezetése által felvetett gondolatokat. A “hozzászólás” mezőben ne rejtsétek véka alá véleményeteket a témát illetően 🙂 Azért maradjunk udvariasak, nem a Parlamentben vagyunk.

Önkéntes munkával kapcsolatos vitaindító” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Kollár Károly Válasz a bejegyzésre

    Üdv. mindenkinek!
    Azt hiszem, elég rég óta fújom az önkéntes munka kötelező bevezetését- esetleg megváltását!
    Az elképzelést jónak tartom. Köztudott, hogy a piaci bérleti díjak többszörösére rúgnak a saját díjainkhoz képest! Ugyanakkor az ASE VSC még mindíg a közösségi munkára számítva kalkulálja díjait! Azt hiszem, nem mondok újat ha megemlítem hogy a teljes tagság 15-20 százaléka vesz részt- valamilyen módon- önkéntes munkában. Ugyanakkor nagyon sok tagtársunk elvárása a szezononkénti 2-3 hajóbérlési lehetőség. Valamilyen módon szükséges Mindenkit bevonni az egyesület működésének elősegítésébe! A módjárol lehet vitatkozni!

  2. Sárközi Béla Válasz a bejegyzésre

    Kedveseim!
    A VISE tagdíj emelése már eleve igazságtalan a 300 fő “csak” ASE VSC” tagsághoz képest.
    1- a VSC tagdíjat kell megemelni, és abból “okosan” gazdálkodni.
    2- Egyszerűbb lenne a munkavégzőknek “automatikusan” és ténylegesen utiköltséget megtéríteni (~50 fő) , mint 300 embert adminisztratívan büntetni, hozzá szabályt gyártani.
    3-Ha végképp adminisztrálni akartok pozitívan kell tenni: Aki munkát végzett, a következő évben kevesebb VSC tagdíjat fizessen (2-3 fokozatban, óraszám szerint). A többi 300 fő a megemelt tagdíjat fizeti.
    Üdv:SB.

    • CseF Válasz a bejegyzésre

      A VISE tagdíjat azért kellett megemelni, mert nincs mögöttünk stabil intézményi háttér, mi vagyunk az “intézmény”. Csak az van amit tagdíjként fizetünk és ebből kell a közgyűlésen elhangzott kötelezvényeket teljesítenünk. Ha van támogatás annak függvényében álmodhatunk nagyot, de mint tapasztaltuk apadóban a forrás mindenhol (legalább is környékünkön).

      Az alakuláskori távlati lehetőségek nem a mi számunkra kedvező irányba fordultak politikai oldalon. Ha a VISE-t fenn akarjuk tartani a kötelezőeket fizetni kell. Ahhoz hogy legyen bevételünk használni kell eszközeink adta lehetőségeket. Ez viszont “szembe fordít” a VSC-vel. Azért, hogy adminisztratív utalgatások oda-vissza ne legyen egyszerűbbnek gondolom két tetszőleges hajó bérlő kijelölési jogát a szezon minden negyedik hetére átvenni. Nem akarom a VSC-t “megkopasztani”, de rákényszerülünk a bevétel megosztására. Nyilván figyelembe kell venni a közös tulajdon utáni kedvezményt és az egyéb vonzatokat.

      Ugyanígy a tagság létszámát és az emeléssel esetlegesen távozók miatti változást. Melyik jobb: nagy létszám x alacsony tagdíj vagy kisebb létszám x magasabb tagdíj? Úgy gondolom első sorban a távlati célt (stratégiát) kell eldönteni és annak függvényében alakítani a tagdíjat, és a bérleti díjat.

      Lehet, hogy a VSC már túlnőtte magát? Nem tudom.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük